מה זו כירופרקטיקה

הגידול הנרחב שחל בקרב ישראלים אשר עורכים פעילויות ספורטיביות למיניהן במהלך השנים, הביא עימו גם לגידול בכמות המומחים בתחומים טיפוליים שקשורים לחלקים שונים בגוף אשר קשורים לאותן פעילויות. כך החלו להיווצר התמחויות שונות בתחום האורטופדיה שקשורות לספורט, כך נוצרו התמחויות של עיסוי שמטפלות באופן ספציפי בספורטאים. דוגמא טובה נוספת לתחום טיפולי שהתפתח מאוד עם השנים בעקבות הגידול במספר העוסקים בספורט ובכלל, היא כירופרקטיקה.

כירופרקטיקה מוגדרת כתחום שמתעסק באבחון, טיפול ומניעה במערכת העצבים של השריר והשלד, בפרט במפרקים ובעמוד השדרה. מרבית הטיפול מתבצע לאורך הגב, קרי על עמוד השדרה, במקרים של פציעות ספורט, חבלות, פגיעות ועוד. יש לציין שלא רק ספורטאים משתמשים בשירותיו של כירופרקט אלא גם מי שנאלץ להתמודד עם כאבים כתוצאה מתאונת דרכים, חבלות גופניות, ישיבה ממושכת מול מחשב, יציבה לא נכונה, נשיאת משקלים כבדים ועוד. באופן טבעי, מאחר וספורטאים מפעילים את מערכת שריר-שלד, לעיתים תכופות מאוד, ויוצרים עומסים על עמוד השדרה מה שמוביל לשחיקה שלו, הרי שהם מטופלים לעיתים קרובות בטיפולי כירופרקטיקה שונים.

מדוע טיפול כירופרקטי הוא חשוב

מעבר לעובדה שהטיפול עוזר לאבחן, ולמנוע כאבים עתידיים, הרי שלא פעם כאבים באזורים מסוימים, נניח באזור גב עליון, גב תחתון, כפתיים, שכמות, צוואר, יכולים להקרין בקלות על אזורים אחרים בגוף. כך למשל אנחנו עדים לכאב שמוקרן מחלק זה לרגליים, לסת, ידיים ועוד. מדובר בכאב שיכול להיות מוקרן כתוצאה מכאב נקודתי או כתוצאה מהזנחה וחוסר טיפול במשך תקופה ממושכת. הרבה פעמים עצם זה שהכאב מוקרן למקומות אחרים, דורש לבצע טיפולים מקיפים יותר גם באזורים אחרים בגוף.

דוגמא טובה לכך שכאב מוקרן ומשפיע על מקום אחר אנחנו יכולים לראות, במקרה של כאב בחוליות גב עליון לבין טינטון, אותה תופעה ידועה ולא נעימה של צלילים באוזניים. אחת הסיבות הידועות להופעת טינטון בקרב אנשים היא פגיעה בחוליות הצוואר וכן בחוליות גב עליון. אותה פגיעה יוצרה תסמינים של כאבי צוואר, כאבי ראש, סחרחורת, אשר כל אלה מובילים בין היתר לתופעה של טינטון, מאחר והכאב מוקרן גם לאוזניים.

מצב כזה של טינטון, יכול להיגרם כתוצאה מעומס רעש, טראומה באזור הצוואר והראש, עומסים בעבודה מול מחשב ועוד. לכן כאשר אנחנו מתמודדים עם מצב של טינטון, לא פעם אחת הפתרונות שיוצעו לנו תהיה לפנות אל מומחה בתחום של כירופרקטיקה בשביל לטפל בכאבי גב עליון או צוואר, מתוך הנחה שאם נצליח להתמודד עם כאבים אלו, הרי שנוכל לפתור גם את הבעיה של הצלצול באוזניים.

טיפולים כירופרקטיים כוללים בין היתר, טיפולי לחץ והרפיה על השרירים, מניפולציות שונות על עמוד השדרה, , וכן שימוש באלקטרודות, ציוד חשמלי ואף תרגילים גופניים שונים בהתאם למצב ולצורך.